recenzije

All Pigs Must Die

Hostage Animal

Dying Fetus

Wrong One To Fuck With

Neocaesar

11:11

Venom Inc.

Ave

Paradise Lost

Medusa

Več izvajalcev

Split

Integrity

Howling, For The Nightmare Shall Consume

Get The Shot

Infinite Punishment

Eighteen Visions

XVIII

Bloodbound

War of Dragons

Sunterra

Reborn (EP)

Frowning

Extinct

Sinister

Syncretism

Suffocation

... Of The Dark Light

Doyle

Doyle II: As We Die

Lock Up

Demonization

Black Reaper

Blood Moon Rising

Lintver

Distorted Perception

banner
banner

reportaža

5. 11. 2017  Reportaža: Velenjski dan mrtvih z Benighted  (1. 11. 2017, eMCe plac Velenje)
Death metal fešta for the dead!

Če se danes še pritožujete nad koncertno ponudbo v Sloveniji na področju ekstremne glasbe, očitno nimate vpogleda v situacijo oziroma ste preveč leni, da bi se pozanimali, kaj dogaja in kje dogaja. Namreč, od ponedeljka do danes smo najprej prisluhnili karavani turneje Wrong Tour To Fuck With, kateri so prednjačili Dying Fetus, v torek ste lahko poplesavali ob Eluveitie ali pa se udeležili milijon Halloween žurov, v četrtek ste dušo oblekli v črno ob poslušanju King Duda in njegovih mračnih trubadurjev ali pa razmišljali o brezizhodnosti eksistence ob zvočnem napadu zasedbe Gnod, v petek ste lahko kak fičnik dali za novo streho v Kontejnrju pri Postojni, včeraj pa se vsaj naplesali ali v idrijskem Swenaku na punk-grind-crust fešti ali pa v ilirskobistriškem MKNŽ-ju ob pravih melodijah garažnega punk rocka zasedb Problems in Danny Trejo.

A kljub temu se zdi, da je prvi november prav tisti dan – tako kot božič ali pa prvi dan novega leta -, da je torej prav tisti dan, ko je res smislu dneva, ki nas spomni na preminule, primerno, da utihnejo tudi dvorane. No, verjetno je to držalo marsikje, le v Velenju ne. Namreč, manjši odsek drugače velikega kompleksa Rdeče dvorane, imenovan eMCe Plac, se je odločil dan spomina na mrtve počastiti s pravo fešto, ki časti smrt, mrtve in načine umiranja. Z death metal fešto. Za to je odgovorna ekipa, ki je združena pod imenom Železni aktivizem. Aktivisti in aktivistke ne le, da ob ekipi Sound Arson tudi skrbijo za organizacijo metal in drugih ekstremnih koncertov, dostikrat namreč organizirajo prevoz na koncerte po Sloveniji in pripeljejo Velenje povsod. In to tudi takrat, ko izven Velenja na nekem koncertu ni moč zaslediti tudi velenjske skupine. Tokrat pa so mladeniči in mladenke v Velenje pripeljali prvake francoskega death grinda, Benighted.

Benighted so Slovenijo letos že obiskali, saj so aprila razturili Orto Bar ob spremljavi Wormed, Omophagie in Unfanthomable Ruination. Tako da smo vedeli, kaj nas čaka in zakaj si je Francoze treba spet ogledati. Res je, da smo dva dni prej že zgubili glave ob Dying Fetus, a človeško telo si hitro opomore, tako da je nov dan bil že nared za novi brutalni razčefuk. Dotični razčefuk so začeli domači gruvi death metal nažigači Abolished. Kvintet, ki je tokrat predstavljal novega kitarista, je znan po demo posnetku, naslovljenem Drowned And Raped, vžgali so tudi že nekaj koncertov, a bi lahko bili bolj aktivni. Ker je njihov death metal res primeren za žive situacije. Bend je postregel z obsežnim avtorskim materialom, ki spominja na bolj underground ameriške death metal bende zgodnjih devetdesetih tipa zgodnji Cannibal Corpse, Baphomet in Reincarnation, tekom koncerta pa se je videlo, da veliko črpajo tudi iz švedske šole čeprav bolj Amon Amarth in Hypocrisy kot pa Entombed ali Dismember. Ti ''švedski'' komadi so na trenutke res preveč gay. Mogoče je nastop glasbeno gledano vmes malce zvodenel, ker so komadi res zveneli preveč podobni drug drugemu, a energija benda, ki jo je utelešal predvsem vokalist Matjaž, ni pojenjala niti najmanj. Bend je na koncu še dodobra presenetil s coverjem Breaking The Law od Judas Priest.

Sledili so velenjski nažigači Carnifliate, ki so že povili prvenec Slaughterlust, v živo pa se tudi že velikokrat dokazali s svojo prvovrstno kombinacijo ''velenjskega'' gruva, ki spominja na kultne Kaoz, seveda z očitnim vplivom Pantere in Sepulture, ter grinda oziroma death metal metal miksa, ki črpa tako iz zagruvane udarnosti Dying Fetus kot skorajda plesnih ritmov češkega gora grinda, ki ga danes utelešajo predvsem Gutalax. Kvartetova moč pa ni bila zgolj v tem, da gre za domačine, ki so jih ostali kolegi in prišleki podprli s plesom, moshanjem in vrtenjem čup, temveč v res poslušljivih pesmih. Te pa seveda največjo moč dolgujejo ritem sekciji – bobnar Grega drži trdne temelje tega ekstremnega napada. Z živalskim nabijanjem, domiselnimi prehodi in pravo dozo energije postavlja res močne temelje njihovem nastopu. Ob tem pa se moč potroji, ko v enačbo vstopi basistka Lejla. Njen bas je namreč res močan partner že tako udarnemu bobnarskemu napadu in skupaj vam Grega in Lejla data vedeti, da so Carnifliate kladivo, ki vas neusmiljeno tolče do bridkega konca. V tem oziru je kitara s svojim ne tako mastnim zvokom bila malce šibka, a so vsaj melodije bile odigrane čisto in precizno, tako da si res slišal, kaj se na odru dogaja. Vse skupaj z dobrim humorjem in velenjsko odkritosrčnostjo povezuje vokalist Tilen, katerega vokalu pa ne bi škodila kakšna ''mastnoća'', saj v večini primerov zveni bolj kot lajajoči kuža kot pa krvoželjni medvedji kruljač, ki bi bil pika na i glasbi Carnifliate.

Na tem mestu je treba pohvaliti tonskega mojstra in lučkarja, ki sta poskrbela, da so tako Abolished kot Carnifliate prikazali vso svojo moč, saj je zvok bil fantastičen, ''light show'' pa tudi nič manj impresiven. Kot ste gotovo že kdaj opazili, se ob prihodu recimo kakšne izvenslovenske turnejske karavane pogosto zgodi, da v čarih dobrega zvoka in še boljših luči lahko uživamo le ob nastopu glavnega benda, s čimer se pokaže, ''kateri bend je res ta glavni'', tako da je trud, prikazan že ob prvih dveh bendih bil hvalevreden in sploh ne samoumeven.

Headlinerji Benighted so postregli s prvovrstnim grindcore kaosom, ki se je osredotočal na prejšnje plošče, a tudi na aktualno Necrobreed, ki je izšla letos prek založbe Season Of Mist in navdušila vse tiste, ki so mogoče dvomili, da ne bodo mogli nadaljevati odličnosti, ki jo utelešajo predvsem prejšnje plošče, Carnivore Sublime, Icon in Asylum Cave. Frontmen Julian Truchan je spet postregel s prisrčnimi šalami, a hkrati vsako sekundo dal vedeti, da je bend res vesel, da je v Velenju, in vabil ljudi, naj se znorijo do konca. Kar so tudi se, saj je podlaga, ki so jo ustvarili basist Pierre Arnoux, kitarista Emanuell Dale in Fabien Desgardins ter gostujoči bobnar Kevin Paradis. Igrali so slabo uro, a ta je bila nabita z energijo do samega konca. Ob odličnem zvoku in res ubijalskem light showu je bend blestel v vsakem trenutku – če ste jih v zadnjih desetih letih imeli priložnost videti v Ljubljani, Črnomlju ali na festivalu Metaldays, potem veste, o čem pišemo. Tokrat jim nastopa ni popestril Niklas Kvarforth iz Shining, je pa bila res dobra poteza v Velenju, kjer častijo 4 S-je (Sepulturo, Soulfly, Slayer, Slipknot), igrati cover od Sepulture, Biotech Is Godzilla! Đokotu je čisto dogajalo!

Dan spomina na mrtve je od letošnjega prvega novembra naprej znan kot dan spomina na prejebeno dober koncert v Velenju. 

twitter facebook