recenzije

Panikk

Discarded Existence

Stuntman

The Scourge (7'' Flexi EP)

Morbid Angel

Kingdoms Disdained

Midnight

Sweet Death and Ecstasy

All Pigs Must Die

Hostage Animal

Dying Fetus

Wrong One To Fuck With

Neocaesar

11:11

Venom Inc.

Ave

Paradise Lost

Medusa

Več izvajalcev

Split

Integrity

Howling, For The Nightmare Shall Consume

Get The Shot

Infinite Punishment

Eighteen Visions

XVIII

Bloodbound

War of Dragons

Sunterra

Reborn (EP)

Frowning

Extinct

Sinister

Syncretism

Suffocation

... Of The Dark Light

banner
banner

reportaža

26. 11. 2017  Reportaža: Teater absurda v Postojni  (24. 11. 2017, MC Postojna)
... gotovo pa je šlo za poroko med underground nebesi in utelešenim peklom.

Letos so Slovenijo obiskali mnogi black metal bandi, med drugimi Gorgoroth in Gehenna, pa kar dvakrat legendarni Mayhem, na festivalu Metaldays smo med drugim gostili zasedbe Mgła, Batushka, Abbath, obiskali so nas tudi Alcest, Wolves In The Throne Room in še kdo. Med vsemi temi velikimi in pomembnimi akterji pa si svoje mesto gotovo zaslužijo tudi srbski kultneži The Stone, ki so se na slovenska tla prvič po pomladi 2015 vrnili dva dni nazaj, tokrat pa jih je pot zanesla v postojnski Mladinski center, ki je namreč prva postaja mnogih nastopov, v sklopu katerih bodo predstavljali najnovejši album, Teatar Apsurda.

Postojna je z Mladinskim centrom, že kaj nekaj časa pa tudi z izjemno aktivnim Kontejn'rjem pomemben center alternativnega dogajanja. Mladina in veterani, katerih dejavnosti se sučejo okrog bendov, kot so recimo Vigilance, Morbid Creation, Kripl, pa skrbijo, da ima mesto, ki ga zgodovina in danes tudi metalci imenujejo Adelsberg, na zalogi zanimiva, aktualna in vsekakor imena, ki jih je treba doživeti v živo. Srečanje zasedbe The Stone in Postojne je tako bilo usojeno s pomočjo metal bogov, gotovo pa je šlo za poroko med underground nebesi in utelešenim peklom. Temu primerno so se v Mladinski center zgrinjale množice iz okoliških, bližnjih in daljnih krajev Slovenije, napovedovali so se gosti iz Splita, prišli pa so vsaj iz Reke in celo Čakovca, in klub je vsekakor bil primerno napolnjen. Če so pa že vsi prišli zaradi The Stone, so gotovo bili veseli, ker so si lahko še nastop domače zasedbe Grob ter enega bolj rušilnih nastopov prav tako domače zasedbe Srd.

Koncert bi se moral pričeti ob devetih, a se je uro kasneje. Kljub temu je recenzent tega dogodka zaradi službenih obveznosti bil primoran izpustiti nastop domačih Grob, katerih pedigre predstavljajo bendi Creation Codex, Hellcrawler, Human Putrefaction in še kdo. Kot pa se že šušlja po undergroundu, možje pripravljajo prvenec, katerega naslov je Metanoia, prek YouTubea pa se že širi komad Graveyard Of Eden. V živo si jih lahko ponovno ogledate v petek, 1. decembra v ljubljanskem ROG-u, kjer jim bodo črne sveče prižigali domači nažigači Grable. Njihovemu nastopu je sledila krajša pavza, v času katere se je klub že kar lepo napolnil.

Koncert so nadaljevali Srd, ki so letos prek On Parole Productions izdali prvenec Smrti Sel ter z novim in stalnim bobnarjem Žanom utrdili svojo odrsko moč ter prezenco. Pičijo resnično udaren in zagruvan black metal, nekdo je celo pripomnil ''black'n'roll'', katerega primerjave lahko najdemo v bendih tipa Taake, Shining ali pa v kultnem Satyricon hitu Fuel For Hatred, in v živo je taka glasba resnično bolj učinkovita, kot pa nekakšen nekro-zvarek ali pa simfonični hibrid, katerega orkestralije se nikoli ne slišijo dobro, razen če ne gre za nastop v dvorani tipa Cankarjev dom. Tako je kvintet odigral hite s prvenca, pri čemer so še posebej dobro odigrali komada Kupa Trpljenja ter Smrti Sel, slovensko publiko pa več kot navdušili s svojo interpretacijo Gregorčičeve klasike Soči. Bili pa smo priča tudi posebnemu bonusu – Srd so namreč predstavili dve novi pesmi, po besedah pevca Gorana je šlo za komada Ognjeprêrok in Sreča na vrvici, ki je imel enega najbolj perverznih, ciničnih in nihilističnih napovednikov – ''Srečen si, ko si na vrvici.''

Publika je bila v teh nekaj urah že dodobra ogreta, nekateri celo preveč pod vplivi raznih alko in drugih substanc, vsekakor pa smo po verjetno že kar zoprno predolgem čakanju končno videli, da je oder pripravljen za The Stone in nastop, na katerem so možje iz Srbije predstavili svoj osmi album, ki bo izšel 9. decembra prek srbske založbe Mizantropeon Records, Teatar Apsurda.

The Stone so dobro uro samooklicanega pesimističnega black metala odprli z otvoritvenim komadom nove plate, Gavranovo, in takoj začeli neusmiljeno širiti besede brezupa, nesmisla in nične vrednosti človeškega obstoja. Ni je filozofije, religije, ni nobenega smisla, s katerimi bi skušali kakorkoli interpretirati njihov svet kot neko obliko pozitivne luči, razen če vam pozitivno točko obstoja predstavlja njegov prehod v večni nič. Temu primerno The Stone stojijo več ali manj pri miru, monolitnost Niča pa predstavlja visoka pojava maskiranega vokalista Nefasa, ki kot nekakšna karikatura ''Grim Reaperja'' pljuva v srbščini zapisano poezijo, ki spominja na najbolj mračna dela Daneta Zajca. Za njim svojevrstno črno energijo bruhajo predvsem bobnar Usud, basist Vrag in kitarista Kozeljnik in Demonetras. Tukaj je treba omeniti, da je bila velika čast ponovno gledati bobnarja Usuda, vsekakor enega najboljših ekstremnih bobnarjev na območju Balkana. Kombinacija novih pesmi in starega materiala je bila izjemno učinkovita, saj smo po dolgem času lahko spet slišali večni hit Zakon Sile – Triumf Smrti z albuma Magla, vrnili so se tudi k zgodnjim časom s komadom Prividjenja z albuma Zakon Velesa, okrnjeno dozo še aktualnega albuma Nekroza pa smo prejeli predvsem s komadoma Dani Crni ter Nekroza. Veliki finale je predstavljal tudi naslovni album nove plate, Teatar Apsurda, vse skupaj pa je bilo lepo ovito v dobro Nefasovo komunikacijo, kar pa ni tako pogost pojav, saj je možakar znan po temu, da na odru ne govori skoraj nič.

Sam nastop srbskih črnometalcev je bil izjemno energičen in hkrati statičen, je pa črno mašo kazila predvsem slabša zvočna slika, kateri je dominirala preglasna bas kitara in skorajda popolna odsotnost obeh kitar. Če ste recimo stali tik pred odrom, ste prišli na svoj račun, a če ste se gibali zadaj ali pa nekje v sredini, so kitare bile le pobožna želja, grmenje basa pa je šlo na živce skorajda pol koncerta, dokler člani publike niso začeli kričati ''Stišaj bas!'' in se je stvar malce spremenila na bolje. Klub je pač na sceni že vrsto let, gosti razne oblike glasbenega in drugega izražanja, ozvočenje deluje pod udarci ekstremnih glasbenih izrazov in čas tudi naredi svoje, tako da je jasno, da nič ni večno, tudi zvočniki ne in zato kot poslušalci upamo, da bo MC Postojna spet zasijal v vsej svoji slavi s pomočjo boljše opreme. Zvočniki sčasoma pač gredo ''v maloro'' in takrat ti niti odlična tonska tehnika, kot sta Samo in Marto, ki sta se trudila na vse pretege narediti najbolje, kar se da, ne moreta pomagati.

Leto se počasi bliža koncu, black metal napadov pa še ni konec – naslednji vas čaka že v petek, 1. decembra. Če boste šli v Rog, boste tam prisluhnili zasedbi Grob, če pa vas pot zanese v Maribor, pa boste v MC Pekarni prisostvovali črni maši zasedb Batushka in Srd. Gotovo pa se bo marsikdo med nami še večkrat spomnil odlične letošnje ponudbe ne samo na black metal področju ali koncertnem področju nasploh, temveč predvsem ponudbe ''metal militie'' iz Adelsberga, in popolnoma jasno je, da bi brez Adelsberga in njegovih norcev metal na Slovenskem bil precej na slabšem. 

twitter facebook