recenzije

Lock Up

Demonization

Black Reaper

Blood Moon Rising

Lintver

Distorted Perception

Clandestine Blaze

City of Slaughter

All Strings Detached

There's Something Painful About The Pearls

Beyond the Dark Forest

Ealde

Novembers Doom

Hamartia

Warbringer

Woe To The Vanquished

Helheim

landawarijaR

Skálmöld

Vögguvísur Yggdrasils

Wolfheart

Tyhjyys

Nightbringer

Terra Damnata

Death Worship

Extermination Mass

Mastodon

Emperor of Sand

Eruption

Cloaks Of Oblivion

REZN

Let It Burn

Amorphis

An Evening with Friends at Huvila

Znich

Slova Ziamli (EP)

banner
banner

reportaža

27. 2. 2016  Reportaža: Ognjeviti jazz: Fire! ponovno na Metelkovi  (26. 2. 2016, Klub Gromka Metelkova Ljubljana)
Ognjevita muzikalična mešanica, ki je zanetila intenziven odziv številčne publike ter požela močne aplavze in krike odobravanja.

V petek, 26. februarja je v okviru koncertnega cikla Defonija v ljubljanskem klubu Gromka ponovno nastopila švedska free jazz zasedba Fire!. Bend, ki ga sestavljajo Mats Gustafsson na baritonskem saksofonu in elektrofoniji, basist Johan Berthling in tolkalec Andreas Werliin, se je na Metelkovo vrnil po dveh letih. Mats Gustafsson, eden izmed vidnejših skandinavskih pihalcev in improvizatorjev, je sicer redni gost slovenskih odrov. Pri nas je s številnimi zasedbami kot so The Thing, Sonore, Swedish Azz in druge nastopal praktično povsod, tako v majhnih lokalnih klubih kot v Cankarjevem domu. Od vseh velikih pihalskih imen svobodnjašekga jazza (npr. Peter Brötzmann, Ken Vandermark, Frode Gjerstad), ki sem jih imel čast poslušati v živo, me je prav Gustafsson vedno najbolj navdušil. Njegov slog je liričen in srdit, jasen in surov, a vedno dostopen.

Fire! je Gustafssonov “power-trio”, ki v svoji muziki združuje free jazz, progresivni rock in noise. Ognjevita muzikalična mešanica torej, ki je zanetila intenziven odziv številčne publike ter požela močne aplavze in krike odobravanja. Na tokratnem koncertu so nam predstavili material s povsem sveže plošče She Sleeps, She Sleeps (Rune Grammofon, 2016) in  njene predhodnice Without Noticing (Rune Grammofon, 2013) ter muziko, ki jo je ustvaril bendov razširjeni orkestrski odvod Fire! Orchestra, v katerem sodeluje več kot trideset glasbenikov s skandinavske free jazz, noise in impro scene. Nastop je torej temeljil na elementih že posnetih kompozicij, ki jim je bend vdahnil novo življenje s polno mero radožive improvizacije.

Koncert je trio začel s pritajenim noiserskim uvodom, ki se je precej hitro razmahnil v frantični free-jazzovski kaos z značilnimi “polomljenimi” ritmi in Gustafssonovimi saksovskimi izbruhi. Osrednji del koncerta je bil za razliko od prvega komada precej bolj “rockovsko” obarvan in je večinoma temeljil na preprostih in izjemno “catchy” basovskih riffih in precej plesnih bobnarskih groovih, ki so občinstvo nemudoma spravili v gibanje. Iz ustaljenih fraz pa je vseskozi uhajal Gustafsson s svojimi hektičnimi solacijami in multifoničnimi ekspresijami. Mestoma je bend zaplul v dronovske vode in z elektronskim bučanjem, šumenjem in piskanjem nekoliko umiril atmosfero, a jo je še vedno obdržal v napetem pričakovanju ponovnega izbruha. V bisu so si, tako kot na začetku, privoščili še en bolj razštelan komad, za konec pa zažgali še z enim udarnim, ki je občinstvo skoraj transično držal v gibanju do zadnjega odigranega tona. Sem že v pričakovanju naslednjega Gustafssonovega obiska.

Že čez dobre tri tedne, 23. marca pa se lahko nadejamo naslednjega koncerta v sklopu Defonije. V gromko se namreč z novo ploščo Cortar Todo (Ipecac Recordings, 2015) vrača italijansko-skandinavski “metal/math/no-wave/free noise/punk/jazz” trio Zu, ki je med drugimi sodeloval tudi z Gustaffsonom, pa Gabom Serbianom (Cattle Decapitation, The Locust), Mikom Pattonom (Faith No More, Fantomas) in Markom “Barneyem” Greenwayem (Napalm Death).

Photo by Matias Corral

twitter facebook