recenzije

Voidsphere

To Call / To Speak

Rammstein

Untitled

Fvneral Fvkk

Carnal Confessions

Korn

Nothing

Malorshiga

Kvlt ov Vitis et Olea

Vitriol

To Bathe From The Throat Of Cowardice

Mgła

Age Of Excuse

Slipknot

We Are Not Your Kind

Dekadent

The Nemean Ordeal

Bad Religion

Age Of Unreason

Vltimas

Something Wicked Marches In

Behemoth

I Loved You At Your Darkest

Več izvajalcev

Menhir

Benighted

Dogs Always Bite Harder Than Their Master

Cryptopsy

The Book Of Suffering - Tome II

Aborted

Terrorvision

Embassy 516

Correlation

Kevlar Bikini

Rants, Riffage, and Rousing Rhythms

banner
banner

reportaža

16. 6. 2019  Reportaža: Grand Ritval - Za živali gre!  (7. 6. 2019, Klub Gromka Metelkova Ljubljana)
Čeprav je sam dogodek trajal dva dni, se bomo osredotočili zgolj na prvi dan, ki je bil koncertno obarvan.

V klubu Gromka deluje kar nekaj kolektivov in eden izmed njih je duet Kvlt Ov Seitan Booking. Dvojica, kot piše v opisu na njuni uradni Facebook strani, organizira predvsem underground metal, HC in punk bende, a sta odprta tudi za druge žanre. A to ni vse – natančno branje kaže, da Kvlt ni aktiven samo na področju promocije underground bendov, temveč tudi načina življenja, ki ne prizadene živih bitij. Geslo aktiva je ''respect life, worship heavy music, sacrifice nothing'', kar se je več ali manj kazalo skozi 11 do sedaj organiziranih koncertov oziroma, kot sama pravita, ''ritvalov''. No, 12. po vrsti je bil nekaj posebnega – poleg imena Grand Ritval: Za živali! je ponudil tudi častivreden namen, in sicer zbiranje sredstev za Nikino prijazno vas oziroma Zavod Nikina prijazna vas, ki je nastal z namenom ozaveščanja, izmenjave znanj in izkušenj na področju zdrave prehrane, odnosa do planeta in kako najbolje poskrbeti za naše prihajajoče rodove. Omenjeni benefit, ki se je zgodil v Gromki v petek, 7. junija, na srečo ni bil organiziran zaradi težav, ki bi morebiti zadele omenjeni zavod, temveč kot krona tistega, kar Kvlt Ov Seitan booking torej promovirata ves čas.

Čeprav je sam dogodek trajal dva dni, se bomo osredotočili zgolj na prvi dan, ki je bil koncertno obarvan. Več kot 200-glava množica je namreč prišla na svoj račun z odličnimi 5 bendi, ki so žanrsko precej različni, a so vsaj glede veganstva in underground etike ter iskrenosti več kot povezani.

Koncert so odprli Natt oziroma ''noč'', novonastali mračni kvartet, ki je začel delovati oktobra lani. Bend sam pravi, da igrajo ''epski crust'', ki črpa iz metala, punka, hardcora in darkwavea, kar je lepo zajeto v treh, prek YouTuba predstavljenih komadih, ampak zares pride do izraza v živo. Čeprav je tole bil debitantski nastop, je kvartet odpičil, kot se šika. Glasbeno ''epski crust'' deluje kot miks bendov a la Archivist in Amebix, a namesto prežvečenega d-beata stavi na močan groove, ki ga trdno drži brazilski bobnar Joao. Njegova ritmična podlaga spominja na prav tisti brazilski groove, ki sta ga v svet ekstremne glasbe lansirala kakšen Igor Cavalera v poznejšem času Sepulture in ki ga zdaj tako dobro izvaja trenutni Sepulturin bobnar Eloy Casagrande. Boben, ki stavi na raznolike plemenske ritme, odlično sodeluje s kitarama Primoža in Grege, ki sta mračni, a melodični, epsko zasanjani ter surovi in močni in ki s toni slikata prizor noči, ki se spušča nad dokončni mir apokaliptično mrtve pokrajine. Duh te pokrajine pa zajema res grmeč, a presenetljivo jasen in čist bas, ki ga igra Dan iz Đornate, ki tudi tukaj ne odstopa od svojega res dobrega načina igranja. Temu dodajte še na prvi posluh oddaljen, tuleč vokal, ki se ga ne bi bal noben kaskadski black metal band, in veste, kaj smo videli in slišali v petek. Brez pretenzij, samo udarno in iskreno. Debitantski nastop kaže, da bend več kot dovolj obeta, odziv že velikoštevilne publike pa je to samo potrdil.

Nato so oder zasedli Golliwog, ki so na sceni že dolgo znani ne samo po svojem melodičnem, čeprav zadnje čase vse bolj surovem in precej bolj divjem hardcoru, temveč po svojem vseprisotnem aktivizmu. Če obstaja bend, ki živi in diha to, o čemer piše, potem je to Golliwog, ki je tudi v petek še enkrat poudaril svoja anti-korporativna, anti-politična, anti-vojna, anti-vse-kar-škoduje-tako-ljudem-kot-živalim sporočila, podkrepljena z res udarno glasbo. Kot zapisano, so Golliwog žgali na polno in neusmiljeno. Dvojni vokalni napad Saše in Mateja super dopolnjuje melodične pasaže, ki so podložene z res ubijalsko ritmično sekcijo. Lahko je trditi, da tako udarnega bobnarja že dolgo ni bilo pri nas. Vse skupaj je morda sčasoma začelo zveneti enolično, tako da se je tudi dvorana rahlo spraznila, a to Golliwog ni ustavilo. In prav je tako!

Tretji bend je bil malce nenavaden izbor, saj je šlo za tradicionalno zveneče heavy metalce SkyEye, ki po mnenju recenzenta trenutno veljajo za enega najboljših heavy metal bendov v Sloveniji, kar so dokazali tako s prvencem Digital God, kot s številnimi koncerti, ki jih še vedno izvajajo naokrog. Kvintet stavi na galopirajoči miks ameriškega power metala in New Wave of British Heavy metala, ki najbolj spominja na zgodnje Iron Maiden, kar je seveda v veliki meri dejstvo prav zaradi vokalist Jana Leščanca, ki zveni kot Bruce Dickinson. Bend je v petek vidno izstopal in videlo se je, da Gromkina publika ni tako vajena prav takih bendov, a nič ne de – bendu so dali priložnost in dobili veliko nazaj. Poleg klasičnega repertoarja so mladeniči predstavili tudi novo pesem Detonate, ki bo izšla na novem albumu naslednje leto. Morda je edini nerodni trenutek nastopa bil, ko je vokalist poudaril, da so z razlogom na odru tega dogodka, saj sta kitarist Grega in bobnar Jure vegana že vrsto let, basist Primož pa je vsaj vegetarjanec. Nerodno in nepotrebno izjavo na stran, SkyEye so bili odličen izbor – marsikateri metalec je petkov ritval obiskal prav zaradi njih.

A večer gotovo ne bi bil popoln brez Pakt, ki so odpičili hiter, energičen in glede na prejšnje bende dokaj kratek set, v katerem so predstavili svoje poglede na svet, brez pretiranega pridiganja z odra. V bistvu je to bil en velik plus koncerta – kljub temu, da marsikdaj kak bend ne more mimo tega, da ne bi z odra sporočal svoje poglede na svet ali pa da ne bi razlagal svojih pesmi kot takih, kar marsikateri gledalec sprejme ravnodušno in se zadere ''Špilej!'', čez nekaj časa pa benti, da mu pridigajo z odra, no, kljub temu je petkov večer šel brez tega. Kdor se je vsaj malo pozanimal, mu ali ji je bilo jasno, kakšen je namen koncerta, in vsaj po številu prodanih kart, česar izkupiček je v celoti šel za Nikino prijazno vas, je misija bila uspešna. Govorila je glasba, kar pa je med vsemi bendi najbolj zgovorno odkričal prav zaključni kvintet, The Canyon Observer.

Kanjoni so igrali predvsem pesmi z najnovejšega albuma Nøll, kljub majhnosti Gromke pa so spet s pomočjo megle, stroboskopov in mogočnega zvočnega zidu ustvarili iluzijo, da se nahajamo v ogromnem prostoru, kjer te nihče ne sliši kričati, saj to namesto tebe počne vokalist Matic, ki deluje, kot bi skušal preglasiti zvočni zid, ki ga ustvarjajo strunarji Mikla, Gašper in Nik. The Canyon Observer res ne šparajo z decibeli – komot lahko tekmujejo s kakšnimi Sunn O))), s tem, da vsem tem hrupu zlahka izvajajo dinamične in zanimive glasbene tektonske premike. Odločitev dati prav njih na oder Gromke in to kot zadnji bend, je bila fantastična. In vsakdo, ki je preživel njihov ritval, je to potrdil z ogromnim nasmehom na obrazu.

Ogromen nasmeh na obrazu pa sta imela tudi Klemen in Sanja, ki tvorita Kvlt Ov Seitan Booking in sta z velikim ritvalom zbrala več kot dovolj sredstev za Nikino prijazno vas. Za naslednje leto obljubljata podoben ritval, že od jeseni dalje pa nas čaka kar nekaj koncertov, ki ju že pridno bookirata. 

twitter facebook