recenzije

Panikk

Discarded Existence

Stuntman

The Scourge (7'' Flexi EP)

Morbid Angel

Kingdoms Disdained

Midnight

Sweet Death and Ecstasy

All Pigs Must Die

Hostage Animal

Dying Fetus

Wrong One To Fuck With

Neocaesar

11:11

Venom Inc.

Ave

Paradise Lost

Medusa

Več izvajalcev

Split

Integrity

Howling, For The Nightmare Shall Consume

Get The Shot

Infinite Punishment

Eighteen Visions

XVIII

Bloodbound

War of Dragons

Sunterra

Reborn (EP)

Frowning

Extinct

Sinister

Syncretism

Suffocation

... Of The Dark Light

banner
banner

reportaža

18. 4. 2017  Reportaža: De Mysteriis v Novi Gorici  (7. 4. 2017, Mostovna)
Celotno kultno ploščo je spremljal oblak dima in obupen, zamazan zvok.

Vsak cenjeni bralec, ki je pristal na tem naslovu, je verjetno seznanjen s kontroverznim ozadjem plošče De Myteriis Dom. Sathanas. V nasprotnem primeru spuščam spust v globine Googla, kjer so na to temo na voljo cele knjige, povsem resno. Ravno zato sem od večera, ko je plošča De Mysteriis zaživela v Novi Gorici, pričakoval izjemno veliko.

No, v živo sta mz pred tem pričakala dva elementa, ki sicer z omenjeno ploščo nista imela neke smiselne povezave. Prvi element sliši na ime Inferno. Gre za češko black metal zasedbo, ki spada v tisto kategorijo skupin, ki je konec devetdesetih igrala poganski metal, kasneje pa je presedlala na kloniranje Watain, ko je to postalo priljubljeno – lovilci trendov, torej. Z njihovo glasbo nisem bil predhodno seznanjen, ampak me je watainovska glasba skupaj s smešnimi odrskimi kostumi (pevec je nosil črn šlafrok z okultno simboliko) pustila hladnega.

Sledili so Dragged Into Sunlight. Tu gre za mešanico med punkom ter ekstremnim metalom. Glasbeno bolj svojevrstna mešanica, njihova odrska prezenca pa je temeljila na obračanju hrbta občinstvu. Tako kot njihova glasba je tudi ta gib pomenil nekolikšno odstopanje od standarda. Na žalost pa je glasba zaradi pomanjkanja dinamike bila ravno tako vznemirljiva kot gledati njenih pet izvajalcev v hrbet tričetrt ure. Mešanje žanrov je dober korak, a statična drža in zgolj nabijanje (s slabim zvokom za povrh) ni dovolj za dober koncert.

V dvorani se je začela valiti meglica, ki je napovedovala prihod Mayhem. Po ozvočenju se je predvajalo sporočilo, ki je obiskovalcem dalo vedeti, da telefoni niso ravno dobrodošli na koncertu, kar pa seveda ni ustavilo nikogar pred tem, da bi snemal z mobitelom. No, nadebudni snemalci tokrat od koncerta niso imeli prav veliko, ker je celotno kultno ploščo v live izvedbi spremljal oblak dima in obupen, zamazan zvok. Skupina je nastopila z odlično odrsko opremo in po moji oceni verodostojno zvenečimi inštrumenti (ter seveda večnim vokalom frontmana Attile Csiharja), kar bi močno spominjalo na ploščo De Mysteriis, če bi se le kaj videlo in slišalo. Pri materialu s takšno dinamiko in tako močnim vzdušjem, je bilo res škoda, da Mayhem niso imeli priložnosti zasijati v živo. Pohvaliti pa je treba odločitev, da niso predolgo težili, kot to počnejo določene ekstremne skupine in so dejansko odigrali zgolj obljubljeno ploščo ter odšli z odra. Sicer so se odlični komadi paralelno z nastopom publiki odvijali v glavi, vendar to ni bistvo koncerta - nikakor ne morem reči, da je šlo za slab nastop, ker se je enostavno videlo in slišalo premalo, da bi sploh lahko karkoli presodil.

twitter facebook