recenzije

Black Tears Of The Fallen

Nephilim at Your Doorstep

Marax

The Witch

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

Gaahls Wyrd

GastiR - Ghosts Invited

Cattle Decapitation

Death Atlas

Lacuna Coil

Black Anima

Enthroned

Cold Black Suns

Hammerfall

Dominion

Bölzer

Lese Majesty

banner
banner

reportaža

28. 3. 2012  Četrtkov spopad tehničnosti  (22. 3. 2012, Gala Hala Metelkova Ljubljana)
A vendar se je odvil prijeten večer s poznanimi Obscura, Spawn of Possession, Gorod in Exivious, ki ne prisegajo na minimalizem, temveč pretiravanje, ki gre mnogokrat preko meje marsikaterega poslušalca.

Dandanes smo pogostokrat priča izjavam, kako se je glasba izneverila z neupoštevanjem konvencij, ki so bile vzpostavljene nekje v osemdesetih, kar recimo velja za death metal, ki z modernimi skupinami popolnoma odstopa od neke preprostosti. In tako so se zvrstile skupine, ki več dajo na tehniko kot pa kaj drugega. Po svoje bi tu marsikdo očital, da te skupine igrajo popolnoma brez duše. Mogoče res, saj tu pomembnejšo vlogo igra znanje kot pa minimalizem, narejen s kvazi občutkom. A vendar se je odvil prijeten večer s poznanimi Obscura, Spawn of Possession, Gorod in Exivious, ki ne prisegajo na minimalizem, temveč pretiravanje, ki gre mnogokrat preko meje marsikaterega poslušalca.

Kot prvi so na oder stopili Exivious, ki se lahko pohvalijo z bivšimi člani Cynic in Pestilence, a sama glasba je bila daleč od tega, kar prej omenjeni skupini igrata. Šlo je inštrumentalen fusion jazz metal, ki mu je bilo na čase že težko slediti. Zaradi stalnih menjavanj ritmov bi se vam ob čupanju zelo verjetno zlomil vrat, a to je Exivious delalo posebne. Ni bilo vokala, je pa zato izstopala zahtevna ritem sekcija, kitari pa komaj, da sta kdaj postregli z isto linijo. Odzivi publike so bili sprva precej hladni, a proti koncu se jih je kar nekaj ogrelo, kar je na koncu tudi skupino razveselilo, kljub temu da pri Exivious ni šlo ravno za preigravanje 4/4 metala.

Če je Exivious manjkala neka brutalna nota, jo je publika dobila z naslednjo skupino, Gorod. Skupina je predstavljala v glavnem zadnji album A Perfect Absolution, postregli pa so tudi s kakšnim starejšim komadom. Resda so bili kasnejši odzivi na skupino precej mešani, vendar določen del publike jih je sprejel celo z moshpitom, kar je za skupino, ki se ponaša z brutalno tehničnostjo, malce nenavadno. Gorod sicer niso izstopali s skladbami, temveč bolj z uigranostjo ter dobrim odrskim nastopom. Veliko pozornosti sta pritegnila podivjani pevec ter basist, ki je včasih prav zaljubljeno gledal svoj inštrument, obenem je delal precej smešne poze. Kitarista pa sta pokazala zvrhano mero soliranja. No, desni kitarist je imel res grdo kitaro, a upam, da mu dobro služi.

Od Spawn of Possession smo si mnogi obetali veliko, a žal smo dobili malo. Premalo. Skupina je sicer odlično kombinirala novi material z albuma Incurso s prejšnjimi dvema albumoma, a sam nastop SOP ni bil ravno zadovoljiv. SOP so na odru delovali statično, zvok je bil slab in inštrumente se je slabo razločilo. Basist Erlend Caspersen (Deeds of Flesh) se je na vso silo mučil, da bi pokazal svojo tehnično podkovanost, a njegovega basa se ni slišalo skoraj nič. Resda je skupina delovala uigrano, a nekateri člani, še posebej pevec, so na odru delovali precej zdolgočaseni in upali, da čim prej opravijo z nastopom. Upajmo, da so SOP imeli le slab dan ter da bodo preostali nastopi bolj na nivoju.

Po malce grenkem priokusu Spawn of Possession so preostali še Obscura, ki so se v Sloveniji ustavili že četrtič in medtem pridobili kar lep delež poslušalcev, kljub temu da obisk Gale hale na tem koncertu je bil vse drugo kot pa dober. Ne glede na slab obisk, so Obscura svoj nastop izpeljali odlično. Zadnji album Omnivium se je kljub večji kompleksnosti kot Cosmogenesis med publiko dobro prijel. Polemike glede neprisotnosti basista Jeroena Paula Thesselinga (Pestilence) so bile hitro utišane. Novi basist Linus Klausenitzer je Thesselingovo mesto odlično zapolnil, tako da kakšnih pritožb ni bilo slišati. Bobnar Hannes Grossmann je s svojim hitrim in kompleksnim stilom dokazal, da je bobnar svetovnega kova. Največ spoštovanja pa si zasluži kitarist Christian Münzner, ki ne samo, da je točno odigral solaže, temveč odigrati jih je moral z okvaro na dveh prstih, kar se je pogosto videlo, kako se rabi sredinca izogiba. Obscura so postregli z izborom zadnjih dveh albumov Omnivium in Cosmogenesis, presenetljivo je bil odigran tudi inštrumentalni Orbital Elements, ki ga poprej niso igrali. Publika pa jih je najbolj sprejela, ko je skupina odigrala skladbo Anticosmic Overload, ki spada med najbolj poznane skladbe skupine. A za tem je padlo presenečenje. Skupina se je vrnila, pevec Steffen Kummerer zaigral uvodni riff skladbe Flesh and the Power It Holds od Death in publiki se je zmešalo, Obscura pa so ne glede na zahtevnost skladbe, svojo nalogo opravili še enkrat odlično.

Obscura so s četrtim nastopom v Sloveniji pokazali, da postajajo v živo le boljši. Tudi celoten dogodek je izpadel kljub slabemu obisku zelo dobro, vsaj tako so nastopajoči kasneje povedali, da jim je bila atmosfera koncerta zelo všeč.

Avtor:
twitter facebook