recenzije

Haspyd

Перехрестя двох вітрів

Liturgy

Origin Of Alimonies

Draconian

Under A Godless Veil

Liturgy

H. A. Q. Q.

Sufosia

Connection Failed

Engulfed

Vengeance of the Fallen

Kryptonomicon

Morbid Return (EP)

Impalement

The Impalement

Nefarious Vermin

Elongated Misery

Ensanguinate

Entranced By Decay (demo)

Paradise Lost

Obsidian

Black Tears Of The Fallen

Nephilim at Your Doorstep

Marax

The Witch

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

banner
banner

intervju

2. 6. 2011  EX DEO oz. Ave, Maurizio ... Moritori te salutant! 
''Med snemanjem smo ves studio okrasili s podobami Rima. Gledali smo filma Ben Hur in Gladiator in to brez zvoka, saj smo želeli z glasbo ustrezati dogajanju v filmu.'' (Maurizio Iacono)

Govoriti o Kataklysm je tu nesmiselno, ker smo jih videli že mnogokrat (nazadnje par tednov nazaj) in poznamo njihovo glasbo do potankosti. Vendar pa Ex Deo niso nič drugega kot Kataklysm, čeprav so vendar v čisto drugi glasbeni formi. Pa vsebinski formi tudi. A člani benda so isti in tudi komadi spominjajo na kakšne Kataklysm stvaritve a la The Glorious Weep ipd.!

A vodja obeh zasedb, Maurizio Iacono, se je odločil, da posname album, posvečen rimskemu imperiju zaradi njegove izjemne moči, obenem pa tudi zaradi njegovih korenin, ki segajo v Italijo. Na lanskem Metalcampu si je Maurizio za nas vzel čas, da nam razloži, od kod prihajajo vse ideje za ta rimljanski projekt.

Primož Novak: Torej, Ex Deo. Isti člani kot v Kataklysm, vendar drugo ime. Kako bi mi razložil idejo te skupine, odkar je izšel prvenec (Romulus op. – P. N.)?

Mauricio Iacono: Na začetku je šlo bolj za solo projekt. Nekaj, kar sem si res želel narediti in fantje (ostali člani Kataklysm op. – P. N.) so bili na voljo, da mi pomagajo. Na začetku sem si želel druge člane, ker nisem želel asociacije s Kataklysm, vendar smo potem skupaj naredili demo in rekli, da stvar res deluje. Ne zveni kot Kataklysm in stvar prinaša glasbi veliko, postala je entiteta, ki se nanaša na rimski imperij, lahko rečeš epski death metal. Gre za zelo originalen koncept, ki ga predstavljamo kot teater na odrih. Zelo sem navdušen nad njim in zelo sem se zabaval z njim.

PN: Od kod izhaja vsa ta ljubezen do rimskega imperija?

MI: Sem italijanskega porekla in zelo rad se učim o zgodovini. Fasciniran sem nad tem, da so moje korenine toliko vplivale po svetu. Sedaj vidiš to povsod. Vpeljali so vlado, ne samo Rimljani, ampak tudi Grki. Prišla je ta miselnost; v neki čudni smeri so se izrazili, kot si mi želimo in tu smo na različnih kontinentih, kjer praznujemo metal in spoštujemo nekaj z različno ideologijo, kar bomo naredili danes. Meni to predstavlja svobodo. Pravijo, da so civilizirali svet.

PN: Kaj lahko oboževalci Kataklysm pričakujejo od Ex Deo koncerta?

MI: Dobro vprašanje. Ni ista stvar, vendar ima isto ... (molk) ... dušo, ker Kataklysm je bolj socialno baziran ulični bend. Gre za death metal direkt v tvojo glavo. Je močan in energičen. To lahko preneseš v Ex Deo, vendar je Ex Deo bolj resen projekt, ki je bolj temačen. Deluje kot teater, tudi publike ne nagovarjam veliko. Oboževalci Kataklysm občasno vidijo podobnosti, še posebej, ker so prisotni isti člani. Imamo drugega basista, Stéphane (Barbe op. – P. N.), naš basist (v Kataklysm op. – P. N.) prinaša 15 let izkušenj iz klasične šole. Namenjen je ljudem, ki so bolj odprti, ker gre za drugačen "ambient".

PN: Publika je lahko presenečena, ko sliši, da ni blast beatov …

MI: Če bi začeli uporabljati blast beate, bi zveneli kot Kataklysm, čemur pa ni namenjen, ni namenjen ekstremnemu ušesu, vendar je jebeno agresiven. Nekateri deli so res udarni. Recimo skladba Final War je bolj počasnega ritma, rekel bi, da je podobna Bolt Thrower. Sem velik oboževalec Bathory in od njih sem dobil veliko navdiha. Naš bobnar Max (Duhamel – op. P. N.) ima rad preproste ritme z barbarskim načinom riffanja. Kul mi je, komaj čakam na današnji nastop, ker igramo pozno in bo bolj temno.

PN: Omenil si Bolt Thrower, ki so z besedili usmerjeni predvsem na vojno tematiko, pa tudi zaradi njihovega tempa skladb. Jih jemlješ kot navdih?

MI: Glasbeno vsekakor pomagajo v smislu ritmov, vendar ne besedilno, ker so Ex Deo usmerjeni v Rim, to pa temelji na dejstvih zgodovine in ne na nečem, kar sem si jaz izmislil. Res je prisotnih nekaj resnično znanih rekov in dogodkov, ki so se zgodili. Na skladbi Blood Courage je govora o sužnjih, o tem, kako so gradili imperij in vidi se veliko podobnosti z današnjimi generacijami, ki uporabljajo enako idejo; gradijo dežele za svobodo. Če imaš zastonj delavski razred, lahko zgradiš imperij zastonj. Ni ravno pravi način, vendar je tako Rim začel obstajati. Dva od treh oz. eden od treh rimskih prebivalcev je bil suženj.

PN: Se zavedaš, da je tudi Slovenija vezana na Rim. Recimo, v Vipavi se je zgodila ena odmevnih bitk.

MI: Nisem še bral o tem. Vem, da se je cesar Konstantin rodil v Srbiji, vendar še ne vem veliko o vašem območju. Sedaj me je začelo zanimati, da si kaj ogledam.

PN: Naše glavno mesto Ljubljana se je imenovala Emona. Rimski imperij je bil razširjen po celi Sloveniji.

MI: Razširjen je bil marsikje. Zasedli so pol Nemčije, niso prišli preko Črnega gozda in niso prišli do Skandinavije. Bilo je več politike, kakor si mislimo. Če ni bilo zlata, agrikulture, ni imelo smisla. Cezar je menil, da če gre tja in zgubi veliko mož, je bilo nesmiselno. Z deželo, ki ni imela zlata, agrikulturnih sredstev, nerodovitno zemljo in nizko temperaturo, se niso ubadali.

PN: Ko sem poslušal Ex Deo, sem dobil asociacijo na Kataklysm, album Epic (Poetry Of War), in sicer na dve skladbi, ki sta se ubadali z Rimom.

MI: Era Of The Merciless in The Glorious Weep. Tu že vidiš, da sem želel nekaj povedati o tem …

PN: Torej si zdaj stvar raztegnil?

MI: To je bila "baby baby" verzija nekega začetka in takrat tega nisem mogel narediti pravilno, ker sem bil še mlad in še nisem imel prave ideje …

PN: Zatem si verjetno prebral veliko knjig?

MI: Da, moral sem se izobraziti in zadal sem si, da bom nekega dne stvar opravil pravilno. Tudi, če bi bil Romulus moj edini album, bi si ga želel narediti pravilno s kul konceptom in videom. Ne samo dve skladbi in odjebi. Produkcija ni velika kot recimo pri Meshuggah, ker si nisem tega želel. Meni mora zveneti epsko, umazano, antično, zato so kitare višje kot pri Kataklysm in zveni bolj organsko. Ni ''trigerrjev'' na bobnih in ''snare'' boben zveni drugače. Vsekakor v celoti izpade drugače kot Kataklysm. Z rezultatom sem zelo zadovoljen, ker smo ustvarili nek starejši učinek. In celo druge skupine ga hvalijo, recimo Gary Holt iz Exodus, Nick Barker, Inferno od Behemoth je celo igral v Italiji skladbo z nami, kar je res kul.

PN: Bo Romulus edini album ali imaš v mislih že novega?

MI: Ideje za novi album se že zbirajo skupaj. Na začetku nisem vedel, če bom naredil še enega, vendar imam sedaj ekipo. Razlika je v tem, da prvi album predstavlja nekaj znanih podob Rima, recimo Cezarja in Romula kot fundacijo Rima. Naslednik bo bolj globok, ukvarjal se bo z bolj antičnimi zadevami, recimo s Hanibalom, Spartakom, velikimi revolucijami v Rimu. Nočem govoriti samo o slavnih zadevah, ampak o tem, kaj so tudi zajebali. Pomembno za zgodovino je to, da ni bilo vedno dobro, ampak tudi slabo. Najpomembnejši karakter v naslednjem poglavju bo Kaligula in dotaknil se bom nekaterih res brutalnih zadev. Resda bom govoril o popularnih ljudeh, kot je Cezar, vendar tudi o norih, kot je bil Kaligula.

PN: Če bodo naredili remake Ben Hura, bomo verjetno uslišali Ex Deo v soundtracku?

MI: Z veseljem bi to naredil. Pravzaprav se v ZDA trenutno odvija serija Spartakus in za naslednjo sezono obstaja možnost, da jo bomo sponzorirali, ker gremo na turnejo z Nile in nas znajo oboje povabiti zraven. Že delamo na novembrski turneji z Nile in res bo kul, srečanje Rima in Egipta namreč.

PN: Misliš, da lahko dosežeš več z Ex Deo, če vpleteš zraven še cel orkester?

MI: Možnosti obstajajo, ker so Ex Deo lažji za poslušanje. Kataklysm so bolj agresivni in so tudi zato pri tem omejeni. Vendar česa takega še nisem poskušal, ker je to še vedno underground glasba. Mogoče smo vizualno bolj popularni, ker so uniforme bolj impresivne. Če bom lahko ustvaril to, kar imam v mislih, še posebej z naslednjim albumom, bi rad na odru ponovno zgradil Rim, s stebri, z osebo, ki v belem nagovarja ljudi. Si kdaj videl Ex Deo v živo?

PN: Danes mi bo prvič.

MI: No, oblečeni smo kot Rimljani, nosimo oklepe in vse skupaj izpade res impresivno. Gre za 10 kilogramov težke oklepe z usnjem in so kar težki.

PN: Upam, da ne bo prevroče v njih.

MI: Ponoči bo v redu. Sem že pel v nekaterih vročih klubih na turneji z Behemoth in z mene kar teče. Kar mi je všeč pri skupini,  je to, da sem jaz 100-odstotni Italijan, sodeč po družini, drugi člani so s predelov, ki jih je Rim zasedel. Kar občudujem glede Rima, je to, da je bilo edino mesto, kjer si se lahko posluževal različnih religij, dokler si pač spoštoval pravila Rima in meni je danes vse precej podobno. Predstavlja mi svobodo. Ko je krščanstvo prišlo v Rim, so se začele težave s persekucijo in norostjo.

PN: V starih časih si pri Kataklysm igral bas kitaro. Kako je bilo pri pisanju glasbe za Ex Deo? Si igral kaj kitaro?

MI: Napisal sem vsa besedila, vendar nisem napisal glasbe. V mislih sem imel vse, kar sem želel, zato sem fantom predlagal, kako naj zveni, orkester sem ponazarjal z mimikami, nato smo dodali klaviature. Med snemanjem smo cel studio okrasili s podobami Rima. Gledali smo filma Ben Hur in Gladiator brez zvoka in smo želeli z glasbo ustrezati dogajanju v filmu. Res je bila težka naloga in hitro lahko zajebeš. Obstaja veliko skupin, ki dela kaj takega, vendar je njihova zgodovina precej majhna proti Rimu. Meni Rim predstavlja ves svet in če naredim narobe, lahko škodi tudi Kataklysm, češ, kaj si naredil s tem projektom? Imel sem pomisleke, ko mi je pisatelj rekel, da kaj, če vse zajebem, ker sem veliko tvegal. Nobena skupina doslej še ni poskusila česa takega. Vse mora biti na pravem mestu; koncept, tudi video posnetki so morali biti realni. Zato smo v njih veliko investirali, ker smo si želeli, kolikor je možno, približati Rimu.

PN: Omenil si filma Ben Hur in Gladiator. Publika je ponavadi vajena orkestralne glasbe v takih filmih. Se tudi ti navdihuješ nad to filmsko glasbo?

MI: Absolutno. To mi predstavlja epskost. Ko uslišiš nekatere klasične aranžmaje v filmih, te resnično udari. Občasno je močnejše kot kakšen močen riff. Predstavlja mi vodilni del v filmu. S projektom ne bom naredil kakih 10 albumov kot pri Kataklysm. Nemogoče je pokriti 1000 let zgodovine Rima. Ni mogoče vse povedati z enim albumom in ni mogoče predstaviti kronološko. Na vprašanje, zakaj nisem albuma Romulus predstavil kronološko, odgovorim, da bi za to rabil tri, štiri albume.

Avtor:
twitter facebook