recenzije

Engulfed

Vengeance of the Fallen

Kryptonomicon

Morbid Return (EP)

Impalement

The Impalement

Nefarious Vermin

Elongated Misery

Ensanguinate

Entranced By Decay (demo)

Paradise Lost

Obsidian

Black Tears Of The Fallen

Nephilim at Your Doorstep

Marax

The Witch

My Dying Bride

The Ghost Of Orion

Body Count

Carnivore

Lupus

The Geniirising

Warp Chamber

Implements Of Excruciation

Smrt

Sadomasochistic Ritual Temple

Cemetarian

Tomb of Morbid Stench

Caustic Wound

Death Posture

Vulvathrone

Whoreification

Zorya

Winter/Spirit

Sepultura

Quadra

banner
banner

članek

26. 8. 2011  Življenje in delo Denisa ''Piggyja'' L'Amoura 
Piggyjev mehansko zveneči opus v metalu nedvomno živi naprej ... Torej živi naprej tudi Voivod!

Kanada se je skozi leta dokazala (in v tej luči tudi nadaljuje) kot pravo leglo inovatorjev v svetu metala. Vsi pa se razlikujejo od Voivod po tem, da so se pri ostalih vedno našli podobno misleči posamezniki, ki so eden drugemu utirali pot. Pri Voivod temu ni bilo tako, saj se je bend razvil kot unikatna vizija, ki v svetu metala še ni dočakala prave vzporednice. Življenje in delo gonilne sile kanadske četvorke, Denisa ''Piggyja'' D'Amoura, je ob šestletnici njegove smrti možu v spomin raziskal Andrej.

Piggy je bil v času življenja znan predvsem kot skromna, tiha oseba, zato velik del njegovega osebnega življenja še vedno ostaja skrivnost. Nasprotno od njegove redkobesednosti pa je Piggyjeva glasba pogosto več spregovorila o kompleksni domišljiji, ki se je skrivala za njo. Začetki ustvarjanja skupine Voivod segajo v NWOBHM konca sedemdesetih ter začetka osemdesetih, ko je skupina pričela s pisanjem skladb v slogu svojih idolov Tank, Venom, Motörhead, Sweet Savage in podobnih. Ravno vpliv omenjenih zasedb je Piggyju nudil osnovo njegovega sloga, ki se je zanašala na bluesovske heavy metal solaže ter grmeče rife.

Kmalu sta se vplivom mladih kanadčanov pridružila še hardcore punk ter thrash metal, ki sta nudila dodatno dozo energije, ki so jo Voivod nujno potrebovali, da bi zvok skupine ustrezal grobi, nihilistični tematiki besedil ter naslovnic. Prvenec War and Pain je bil izdan leta 1984 in je demonstriral primitivno, skoraj motorično ritmično podlago v slogu D-beata, podkrepljeno s Piggyjevo nevarno rifažo in virtuoznimi solažami. Besedila ter slikovne upodobitve bobnarja Awaya so nudila raziskovanje surove, post-apokaliptične plati znanstvene fantastike, kar metalu od takrat ni ostalo tuje. Gotovo pa je, da so odtujeno zveneči, skoraj robotski rifi, s katerimi se ponašajo vse Voivod plate, ostali neponovljeni. Čeprav so ti na prvencu ostali v povojih in je do izraza prišlo predvsem njihovo venomovsko okostje, se na War and Pain kljub temu znajde kakšen vesoljski akord, po katerih je Piggy kmalu zaslovel. Primerno poimenovan naslednik prvenca, Rrröööaaarrr, ki je izšel dve leti kasneje, ni kazal temeljnih sprememb s kitarskega (ali katerega koli drugega področja), a je vseeno nudil kopico agresivnih, renčečih kosov glasbenega nihilizma.

Morda je Rrröööaaarrr zvenel še nekoliko bolj zlovešče od prvenca, a je temeljno spremembo pri slogu pisanja skladb prinesla plošča Killing Technology, izdana l.1987. Ravno tu je Piggy pričel z močnim eksperimentiranjem, nenavadni akordi, ki so popestrili prejšnji dve izdaji pa so nenadoma prevzeli mnogo večji pomen v glasbi Voivod. Killing Technology je deloval bolj hladno, preračunano, a vseeno dovolj thrashersko, da je bendu pridobil kultno in zvesto bazo oboževalcev. Za to so bili v veliki meri odgovorni Piggyjevi rifi, ki so obenem zveneli divje razglašeno in robotsko natančno. Voivod so se vse bolj osredotočali na tematiko tehnologije, njihova glasba pa je temu sledila. Novi slog so dodatno izpopolnili na ploščah Dimension Hatröss ter Nothingface, ki je splošno priznana kot največje delo skupine.

Po znatnem uspehu njihovega dotedanjega repertoarja pa sta sledili manj uspešni plošči, Angel Rat ter The Outer Limits, zato sta se vokalist Denis ''Snake'' Bélanger ter basist Jean-Yves ''Blacky'' Thériault odločila zapustiti bend. Sledila je serija komercialno še manj uspešnih izdaj, kar pa ni ustavilo Piggyjeve kreativnosti. Kmalu po vstopu v novo tisočletje je bila na vrsti vrnitev originalne postave, s tem pa tudi nova plošča, ki je nosila ime kar po skupini.

A je nedolgo po novem uspehu udarila tragedija; tedaj 45-letnemu kitaristu je bil diagnosticiran rak na debelem črevu, ki se je že razširil do jeter. Bolezen se je razvila do točke, ko operacija ni bila več možna. 25.8.2005 je v Montrealski bolnišnici padel v komo, naslednji dan pa je ponoči preminil. Material, ki ga je napisal in izdal je še kako živel, ostali člani skupine pa so se prijateljevo zapuščino odločili dodatno ovekovečiti na poseben način. Piggy je namreč na svoji smrtni postelji dolgoletnemu prijatelju ter bobnarju skupine, Awayu, izdal eno svojih poslednjih želja; da bi svojemu življenjskemu projektu omogočil nadaljnje življenje, naj bi skupina okoli glasbe, ki jo je kitarist imel shranjeno na svojem računalniku, ustvarjala nove plošče. Tako sta 2006. in 2009. sledili Katorz ter Infini in tako dokazali nesmrtnost Piggyjevega opusa na iznajdljiv način, kot je bil tipičen zanj v življenju. Piggyjev mehansko zveneči opus v metalu nedvomno živi naprej ... Torej živi naprej tudi Voivod!

twitter facebook